Fysiotherapie

Fysiotherapie houdt zich bezig met het bewegend functioneren van de mens. De fysiotherapeut onderzoekt en behandelt patiënten met klachten van houding en/ of beweging en de gevolgen van deze klachten voor de dagelijkse activiteiten.

Waarom fysiotherapie?
Het doel van de fysiotherapie is dat u weer zo optimaal mogelijk functioneert in de omgeving waarin u leeft, woont en werkt. De behandeling richt zich niet alleen op de aandoening, maar ook op de gevolgen van de aandoening voor uw houding en beweging. De fysiotherapeut probeert uw herstel te bevorderen en begeleidt u bij het:

• verbeteren van lichamelijke functies, zoals kracht en coördinatie
  • leren omgaan met mogelijke beperkingen.

Voor wie is het bedoeld?
Door een aandoening of een operatie kunt u problemen hebben op het gebied van:

• houding
  • beweging
  • spierkracht
  • coördinatie
  • conditie

U kunt daardoor uw dagelijkse activiteiten (zoals zitten, staan, lopen en traplopen) minder goed uitvoeren of volhouden. Fysiotherapie kan dan zinvol voor u zijn.

Wij behandelen ook aan huis voor mensen die niet in staat zijn naar de praktijk te komen of wanneer er andere redenen zijn waardoor behandelen aan huis raadzamer is. Hiervoor dient wel een verwijzing van een arts aanwezig te zijn waarop uitdrukkelijk is vermeld dat behandelen aan huis voorgeschreven is.

Neem contact met ons op

Wanneer u uw gevens hier invult en verstuurt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Wij streven er naar om binnen 24 uur antwoord op uw vraag te geven.

Mocht u een afspraak willen maken, dan kunt u ons natuurlijk altijd even bellen.

2 + 3 = ?